Dukan Diyeti 1.Gün

2012 yazında bir dukan diyeti maceram olmuştu biraz aradım ama bulamadım maceralarımı neyse, şu an görünen 94,5 kiloyum. Cuma günü diyete karar verip tartıldığımda ise 93 kiloydum ve 2,5 günde 1,5 kilo daha alarak bir başarıya daha imza attım. 2,5 günde 1,5 kilo ver deseler veremem ama al deseler alırım. Ne kadar harikayım değil mi? Neyse bu sefer lafı çok uzatmayacağım günlük dukan menülerimi ve kilo verme grafiğimi paylaşacağım bu konuda sorusu olanlar için bir rehber olur belki nasıl zorladığını bildiğim için bana da motivasyon olur herhalde.

Dukan diyeti zor kendisini araştırırken ve kitabını okurken aklımdan kalanlar ile bu diyetin insan hayatında 2 kereden fazla yapılmaması gerektiği aklımda kalmış. Bunu araştıracağım kesinlikle ama dukan ile ilgili bilmeniz gereken tek şey bu diyeti yarım bırakmak hayatınızın en büyük hatası olabilir o yüzden iyi düşünün. Her bünyede geçerli olmayacağını düşündüğüm halde bizzat yaşadığım bir duruma karşı sizi uyarmak isterim.

İlk dukan diyetime başladığımda 85 kiloydum, yaklaşık olarak 1,5 ay çok düzenli devam ettim ve 75 kiloya düştüm şu anki hedef kiloma sonrasında aniden diyeti bıraktım çünkü taşındım, işe başladım düzenim bozuldu vs. Bu süre içerisinde verdiğim 10 kiloyu 2 kere aldım. Hareketsiz hayatımın ve düzensiz beslenmemin suçu olabilir ama Dukan Diyeti'ni bıraktıktan sonra ne ekmeğe ne de şekere geri döndüm ama 10 kilom bana hiç tereddüt etmeden geri geldi üstelik 2 kez. O yüzden 40 kere düşünün 1 kere başlayın. Bu diyetin metabolizma hızına etki ederek kilo verdirdiği oldukça aşikar ve bu diyetten sonra başka bir diyet sizi kesmeyebilir. Ben bir kibrit kutusu yağsız peynir yanında salatalık domatesler yiyerek 100 gr. bile veremedim Dukan Diyeti'nden sonra. Ben Dukan yaparken hiç o tariflere girmedim, bu konudaki mottom 27 yıldır canım ne istediyse doya doya yemiş olduğum ve bundan sonra ağzıma alacağım ilk muffinin yulaf kepeği ile yapılmış olmayacağı gerçeği. İlgimi çeken tarifler olursa paylaşacağım ama yapacağımı sanmıyorum en azından tatlı ve ekmek amacı ile. Seyir evresine girdiğimde sebzeli tarifleri deneyip paylaşabilirim. Mutlu ve az kalorili dukanlar dilerim!

1. GÜN

Sabah Kahvaltısı saat: 09:00

2 adet yumurta sarısı
1 çorba kaşığı yağsız lor peyniri
1 Fincan Şekersiz çay


Ara Öğün 11:30

1 adet yumurta çırpılmış yumurta ve 1 çorba kaşığı lor peyniri ile yapılmış omlet
1 Bardak Su

Öğle Yemeği 14:00

200 gr ızgara tavuk göğsü
Bir kase yağsız yoğurt

Ara Öğün 16:30
1 Bardak Yağsız Süt

Akşam Yemeği 18:30
160 gr yağsız tonbalığı
3 kaşık yulaf kepeği ile karıştırılmış yağsız yoğurt.

Bon Apetit!