Sigarayı Bıraktım mı? 3. Gün


Çok defa sigarayı bırakmayı denedim ve üzülerek söylüyorum ki sigaraya başlamamın 10. yılı içerisindeyim ve yokuş çıkaramıyorum. Ta daaa aferin bana! Kimseyi sigarayı bırakma konusunda motive etmeye çalışmayacağım hayatımda yeni bir dönem istiyorum en azından yürümeyi başarabildiğim o yüzden deniyorum. Defalarca deneyip bırakamamış birisi olarak yaşadıklarımı paylaşacağım ve size şunu söyleyeceğim sizin deneyimleriniz eminim çok farklı olacak bırakmak istiyorsanız gardınızı yüksek tutmanız şart.

İlk bırakma girişimimi hatırlamıyorum aslında sanırım dukan diyetini ilk yaptığım zamana denk geliyordu. O zaman ailemin yanına dönmüştüm ve babam KOAH hastası olduğu için evde sigara içmiyordum. Üşenip dışarı çıkmadığım içinde sigara içemiyordum ve bir süre sonra bunun beni rahatsız etmediğini fark ettim. Yaşasın kendiliğimden sigarayı bırakmıştım. Hem sigara içmemek hem diyet beni daha sağlıklı bir insan yapmıştı. Ama sorun şu artık sigarayı istediğim zaman bırakabileceğimi biliyordum ve bu benim için pek iyi bir haber sayılmazdı. Tekrar İzmir'e dönüp çalışmaya başladığımda etrafımda sigara içen 15 insan ile baş edemedim ve az az içmeye başladım. Tabii 1 sigara ile 1 paket arasında fark olmadığını ancak sigarayı bırakmaya çalışanlar anlar. Arada fark yok iradenize yenilip ilk sigarayı içtiğiniz an yeniden başladınız demektir.

Sonraki denemelerim hep sigara içenlerin yanında oldu ve tamamen başarısızlıkla sonuçlandı. Sonra hayatıma benden çok sigara içen sevgilim girdi ve biz iki kişi günde 3 ya da 4 paket sigara içerken bulduk kendimizi. 2014 Aralık ayında 1 haftalığına ailemin yanına geldim ve niyetim tekrar sigarayı bırakmaktı. 1 hafta hiç içmedim, tatil dönüşü 2 hafta daha hiç içmedim. Tüm kaynaklar insanın 21 günde her şeye alışabileceğini söylüyor ama bağımlıysanız bu dünyanın en büyük yalanı. 3. haftanın sonunda biranın yanında bir sigara ile başlayan maceramız 4 paket ile devam etti. Bu arada aktarlardan alınan meyan kökü ve değişik çaylar, sarma sigara denemeleri ile pek çok girişimiz oldu ama başaramadık. Aylık 1320 TL sigara masrafımızın olması bile bizi durdurmadı. Motive edecek hiçbir şey kalmadı ama hala deniyorum.

Bugün yeniden bırakma girişimimin 3. günü ilk 24 saati sigarasız atlattım. 48 saatte 6 adet içtim, içtiğim için bırakma girişimi bile demeye utanmam lazım ama 90 adetten 6 ya düşürmek şu an bir fark benim için. Şu aralar biraz stresliyim kendimi çok zorlamıyorum 1 hafta içerisinde bu stresten kurtulmayı umut ediyor ve tamamen sıfırlamayı düşünüyorum. Sigarayı bırakırken beni en çok motive eden şey Quit Now adında bir uygulama oldu. Kendisi şu an bana 91 sigara içmediğimi söylüyor. 85 tane içmedim aslında. 31,85 TL para harcamadığımı ve ömrümü 9 saat uzattığımı da belirtiyor. 9 saatte 3 ya da 4 film izleyebilirim, olmadı bir kitap fazla okuyabilirim, sevdiğim insana daha fazla sarılabilirim. Bunların beni motive etmesini umuyorum ve 3. günde 6. sigaramı söndürürken bu ironik davranışımla yazımı bitiriyorum.