YALANCI BEYRAN ÇORBASI



Beyran Çorbası Antep yöresine ait yöresel bir çorba.Yapılışı çok uzun süren ve evde çok zor yapılabilecek bir lezzet.Etini 12 saat haşlamak gerekiyormuş mesela.Ben bu lezzeti yeni keşfettim sayılır.Kadıköy de gittiğimiz bir mekan var.Orada harika yapıyorlar.Bayıldım bu çorbaya desem yalan olmaz.Sık sık gitmekte imkansız olacağından evde kendim denemeye karar verdim.Tabi restaurantlardaki gibi yapamazdım.Kendi yöntemimle pişirdim ama orjinaline çok yakın bir lezzet oldu.Beyran çorbasını sevenler ya da bilmeyenler evde bu yöntemle denesin bence.Bu soğuk havalarda içimizi ısıtacak bol ekşili,bol acılı bir çorba...
 
Malzemeler :
 
Haşlamak için kemikli et

1 çay bardağı pirinç
Sıvıyağ
Salça
Karabiber
Kekik
Kırmızı Pulbiber
Tuz
Limon
 
Hazırlanışı :
 
Öncelikle kemikli eti düdüklü tenceremize alıyoruz.Üzerine su ekliyoruz ve yarım saat kadar haşlıyoruz.Etimiz haşlanınca et suyunu çorbada kullanmak üzere süzüyoruz.Kemikli etin etlerini küçük küçük didiyoruz.Ayrı bir tencereye çok az sıvıyağ ekliyoruz.Yarım yemek kaşığı kadarda salça ekleyip kavuruyoruz.Üzerine et suyunu ilave ediyoruz.Et suyu kaynamaya başlayınca yıkadığımız pirinci ve didilmiş etleri ekliyoruz.1 çay kaşığı kadar karabiber ve bolca pulbiber ekliyoruz.Çorba özleşip pirinçler yumuşadığında çorbamız hazır.Çorbamızı kaselere alıyoruz.Üzerine bol limon ve kimyon ilave ederek tüketiyoruz.Afiyet olsun...