Cacık Soslu Kabak Izgara – Yaza veda ederken…

Okulların açılmasıyla daha çok vaktim olur diye düşünürken kendimi yeni bir yoğunluğun içinde kaybettim. Sürekli bir yerlere yetişme ve sürekli bir şeyleri yetiştirme kaygısı içinde bloga istediğim ilgiyi gösteremez oldum. Oysa burası bana hem çok iyi geliyor, hem de çok hoşuma gidiyor. Yine de eski sıklığında olmasa da tarifler yazmaya devam ediyorum.
Yaza veda etmeye hazırlandığımız bu günlerde her ne kadar Güney Kaliforniya’da sıcaklık 30-35C derece civarında seyretse de takvimsel olarak yazı uğurlayıp sonbahara merhaba diyoruz. Ben de bugün yazdan kalma bir tarif paylaşarak yazın son demlerini bloguma yansıtıyorum. Belki de bulunduğunuz yerde çoktan bitti kabaklar, o zaman gelecek yaza denenecek bir tarif olabilir bu sizin için. Amerika’da iseniz, özellikle Kaliforniya’da, hemen her mevsim kabak, patlıcan gibi yaz sebzelerini rahatlıkla bulabilirsiniz ancak yine de bu sebzelerin, yetiştiklerin yerde mevsim sebzeleri olmaları önemli. Yani mesela karpuz da bulunabiliyor kışın, ama alırken mutlaka güney yarımkürede yazı yaşamakta olan bir ülkede yetişmiş olmasına özen gösteriyorum ki yetişme şartları daha doğal olsun. Bu, diğer meyve ve sebzeler için de geçerli. Mümkün olduğu kadar katkısız ve hormonsuz beslenmenin yolu tükettiğiniz mahsullerin yerinde, mevsiminde ve doğal yetişmiş olmasından geçiyor.
Gelelim bugünkü tarife… Sebzelere karşı zaafımı fark etmişsinizdir belki:) Daha önce tarifini paylaştığım patlıcan ızgara tarifine benzer bir yolla yaptığım kabak ızgara ve üzerine cacık sosu bugünkü tarifim. Kabak kızartması yapımı en zor kızartmalardandır ve kızartmadan uzak durmamız gerektiği de dikkate alınacak olursa ızgara yapılmış kabak sağlıklı bir alternatif olarak kabak kızartmasının yokluğunda lezzet olarak bizi teselli edebilecek düzeyde. Yanında ya da üstünde ona eşlik eden cacık sosu ise hiç yabancı değil; cacıktan salatalığı çıkarın, dereotu ve sarımsak kalsın, suyu da çok eklemeyin, taa daa karşınızda cacık sosu. Kabağa eşlik etmesi nedeniyle salatalığa luzüm yok bence, ama siz derseniz ki cacık salatalıksız olmaz diye o zaman bir zahmet içine salatalığı rendeleyin ve suyunu da süzüp ekleyin ki daha çok bir sos kıvamını yakalayın:) Lakin salatalıksız da olsa bu sos kabak ızgaranın üzerine çok yakışıyor ve tam ağzınıza layık oluyor, benden söylemesi;)
 
Malzemeler:
  • 4 adet yeşil kabak
  • 3 yemek kaşığı zeytinyağı
  • Tuz-karabiber
  • Paprika
  • 4 yemek kaşığı yoğurt
  • 2 diş sarımsak
  • yarım bağlam dereotu
Kabakları soyup ya da kazıyıp ince ince dilimleyin, çok ince olmasın, zaten çabucak pişecek, ızgaranın üzerinde eriyip gitmesinler. Zeytinyağı ve baharatlarla kabakları güzelce harmanlayın. Izgaranızda pişirin (ben çok bir özelliği olmayan bir elektrikli ızgarada pisiriyorum). Bu arada dereotlarını yıkayın, kıyın; sarımsakları soyun, tuzla ezin. Hepsini yoğurtla karıştırın ve ızgaradan alıp dinlendirdiğiniz kabaklarla servis yapın. Afiyet olsun.