Çam Fıstıklı Zeytinyağlı Patlıcan – Patlıcan severlerin rüya yemeği

Sofra dergisinin web sayfasında gördüğüm bu zeytinyağlı patlıcan yemeğine görür görmez vuruldum. Lokum gibi pişmiş patlıcanın üzerindeki çıtır çıtır çam fıstıkları, fikir olarak bile çok hoşuma gitti. Hemen denedim ve sonuç enfes. Tarifte sarımsak ve domates de var, ama ben koymadım. Domates yerine domates salçasını tercih ettim. Farklı bir zeytinyağlı yemek denemek isteyenlere hem pratik, hem de lezzetli bu yemeğin buyrun benim uyarladığım şekliyle tarifine:
Çam Fıstıklı Zeytinyağlı Patlıcan Yemeği
Malzemeler:
  • 1 kg patlıcan
  • 1 orta boy soğan
  • 2 adet biber (acı ya da tatlı)
  • 2 yemek kaşığı domates salçası
  • 1 çay bardağı zeytinyağı
  • 2 çorba kaşığı çam fıstığı
  • tuz, karabiber
  • Yarım çay bardağı sıcak su
Yapılışı:
Öncelikle patlıcanı alacalı soyun, dilimleyip büyük dilimleri dörde, küçük dilimleri ikiye bölüp en az yarım saat tuzlu suda bekletin ki acı suyu çıksın. Böylece yemeğinizin rengi de lezzeti de daha güzel olacaktır.  Zeytinyağında küp küp doğradığınız soğanı kavurmaya başlayın. Biberleri de ince ince kıyıp soğanlara ekleyin. Patlıcanların suyunu süzüp durulayıp kurulayın. Tencereye salçayı da ekleyip sebzelerle kavurun ve hemen patlıcanları ekleyin. Bir-iki dakika kavrulduktan sonra çam fıstıklarını da tencereye serpin, tuzunu ve karabiberini ekleyin, patlıcanların rengi dönene kadar kavurun. Gerekli görürseniz sıcak suyu da ekleyip tencerenin kapağını kapatarak 5-10 dakika pişirin. İster sıcak, ister soğuk servis yapın. Dilerseniz soğuk servis yaparken üzerine biraz zeytinyağı gezdirin. Afiyet olsun.