Damla Sakızlı Rulo Muhallebi – Hasretle yaşamak

Bir süredir sesim soluğum çıkmıyor değil mi? Çünkü taşındık. Halihazırda rekor sayıdaki taşınmalarımıza bir yenisini daha ekledik böylece. Neyse ki çok yakına taşındığımız için nispeten daha az sancılı bir taşınma oldu bu seferki. İyi yönünden bakılacak olursa evdeki fazlalıktan kurtulmak için taşınma en iyi bahane. Hem ne demişler, ‘tedbil-i mekanda ferahlık vardır’ :)
Bugün blogumun açılışının üçüncü ayı dolarken yine damla sakızlı bir tarifle buradayım. Böyle bir gelenek oldu artık. Özel günlerde ya da misafirleriniz için şık görünümüyle etkileyici olacak bir tatlıyla uzun süren sessizliğimi bozuyorum. Buna benzer bir tarife eminim internette bir yerlerde rastlamışsınızdır, ama ben gördüğüm birkaç farklı tarifi yine kendime göre yorumladım ve belirgin farklılıklar yaptım.
Mutfağımda pişen herşeyde olduğu gibi bu muhallebide de yine anılar gözümün önünden geçti gitti. Annem, her muhallebi yaptığında tencerenin dibini kaşıkla sıyırmaktan büyük zevk alırdım. Şimdilerde fark ediyorum da annem, tencerenin dibinde kalması gereken muhallebiden biraz daha fazlasını bırakırmış benim için meğerse. İşte buna benzer çocukluğuma ait detayları hatırladıkça her gün koyulaşan bu hasret, burnumun direğini daha da bir şiddetli sızlatıyor. Hasrete alışmak mümkün müdür? Vuslatının olmadığı bir hasretle yaşamayı öğrenmek peki? Halbuki anneme babama olan hasretimin on yıllık bir mazisi var, ama bir gün kavuşmanın rahatlığı yok artık. En azından alıştığım, bildiğim şekilde bir kavuşmanın. Sanırım ben böyle bir hasretle yaşamayı öğrenmekte acemiyim hala. 16 ay değil, 16 yıl geçse de bu böyle olacak.
 
Malzemeler:
  • 1 litre süt
  • 1 su bardağından iki parmak eksik buğday nişastası
  • 2  yemek kaşığı un
  • 1 ½ su bardağı şeker
  • 2 yemek kaşığı tereyağ
  • 1 tatlı kaşığı silme dövülmüş damla sakızı
  • 1 su bardağı rendelenmiş hindistan cevizi
  •  1 su bardağı dövülmüş ceviz
  • 1 çay kaşığı tarçın
Yapılışı:
Derince bir tencereye tereyağını alın, eritmeye başlayın, unu ve nişastayı ekleyin, sadece 2-3 dakika kavurun. Üzerine sütü ilave edin, çırpıcıyla karıştırın, topaklanma olursa endişe etmeyin. Şekeri de ilave edin ve yavaş yavaş karıştırmaya devam edin. Muhallebiniz koyulaşmaya başlayınca altını kısın ve bir taşım kaynatıp ateşten alın. İçine damla sakızını da ekleyip mikserle ya da el blenderi ile iyice karıştırın. Böylelikle hem topaklanma olduysa ondan kurtulmuş olacaksınız, hem de katılaşınca kesmeniz daha kolay olacak.
Muhallebi biraz dinlenirken cevizi fazla küçük parçalar olmayacak şekilde dövün, ben biraz iri parçalı seviyorum cevizi bu tür tatlılarda. Tarçını cevize ekleyip kenara alın, beklesin. Dikdörtgen bir tepsiye yağlı kağıt serin ve üzerine hindistan cevizini eşit bir şekilde yayın. Muhallebiyi hindistan cevizinin üzerine yine eşit bir şekilde dökün. Tamamen oda sıcaklığına inmesini bekleyin ve tarçınlı cevizi de muhallebinin üzerine gezdirin.
Dikkatlice yağlı kağıdın da yardımıyla muhallebiyi rulo haline getirin, altındaki yağlı kağıdı üzerine kapatın. Kağıt durmazsa tepsinin kenarına kağıdı mandallarla tutturun. Rulo yapılmış muhallebinizi, tercihan bir gece, ama benim gibi aceleniz varsa en az 4 saat buzdolabında bekletin.
Dilimleyip servis yapın. Afiyet olsun.