Kaşar Peynirli Bisküvi – Çıtır çıtır farklı bir lezzet

Farklı lezzetleri denemeyi seviyorum. Üç önemli duyuya hitap edeceğini düşündüğüm sürece her türlü yeni tarifi denerim; sonuçta ortaya çıkan  ürün gözüme güzel görünmeli, kokusuyla mest etmeli ve tabii ki lezzetiyle diğer iki duyunun sunduklarını tamamlayarak damak tadına hitap etmeli. Hamuruna peynir katılmış tuzlular da küçüklüğümden beri hep favorim olmuştur. Zaten çocukken tuzlucuydum ben, sonradan sonraya tatlı sever oldum, hiç de iyi etmedim :)
Hamurun içinde eriyip çıtırdayan kaşar peyniri, bu tuzlu biskuviye kattığı kekremsi tadıyla karşı konulması zor bir lezzet sunuyor. Kahvaltıda çayın yanında, ikindi kahvaltısında ya da çocukların beslenme çantasında iyi gider diye düşündüm.
Malzemeler:
  • 3 1/2 veya 4 su bardağı un
  • 250 gr oda sıcaklığında tereyağı
  • 5-6 çorba kaşığı rendelenmiş kaşar peyniri
  • 1 yumurta (beyazı hamura, sarısı üzerine; ihtiyaç halinde üzeri için bir yumurta sarısı daha)
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • Üzerini süslemek için tatlı kırmızı toz biber
Yapılışı:
Tereyağı, tuz, kaşar peyniri ve yumurta akını çukurca bir kaba koyun. Unu, hamuru kardıkça ve eleyerek ekleyin. Karıştırıp yoğurun, yumuşak ama elinize yapışmayan bir hamur elde edin. Nemli bir bezin altında 10 dakika dinlendirin. Hamuru daha rahat çalışmak için ikiye bölüp kuru ve düz bir zeminde oklavayla yarım santim kalınlığında açın. İstediğiniz şekil bir kalıpla kesin ve yağlanmış ya da yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizin. Hamurunuz pişerken kabarmayacağı için tepsiye fazla aralıklı dizmenize gerek yok. Üzerine yumurta sarısı sürün ve toz biber serperek süsleyin. Bazen tek yumurtanın sarısı yetmeyebiliyor, bir yumurta sarısına daha ihtiyaç duyulabilir. Isıtılmış 350F (175C) fırında üstleri kızarana kadar pişirilir. Afiyet olsun.