Susamlı Lokum Tavuk – Yavan tavuğa son

Tavuğun göğüs kısmı diğer yerlerine oranla daha az yağlı, dolayısıyla daha az lezzetli olduğu için birçok kişiye yavan gelir. Ben de uzun süre bu yavanlıktan şikayet ederek tavuğun göğüs etini daha yumuşak, boğazda tıkanma duygusu yaratmayan ve daha lezzetli bir hale nasıl getiririm diye epey düşündüm. Sonuçta biraz Çin mutfağından esinlenerek, biraz da kabartma tozu mucizesinden faydalanarak adına tabiri caizse ‘lokum’ tavuk dediğim bir tarif cıkardım. Bu tarifle yaptığım tavuğun çocuklar tarafından da zevkle yenildiğini görünce ‘tamam, sınıfı geçmiştir’ dedim kendime:) Dışı hafif kızarmış, ama içi yumuşacık lokum gibi kalmış bu lezzetli tavuk bizim evde favori yemekler arasındaki yerini aldı çoktan.
Uzak Doğu ve Asya mutfaklarının en çok kullandığı malzemelerin başında gelir soya sosu. Herşeyde olduğu gibi soya sosunu ve diğer soya ürünlerini de ölçülü kullanmakta fayda var. Ben organik ve sodyum oranı düşürülmüş soya soslarını tercih ediyorum. Böylece soya sosunu kattığım yemeklerin tuz oranına da kendim karar vermiş oluyorum. Zaten yemeklerde tuza elimi hep korkak alıştırmışımdır ve yıllardır da damak tadımız bu yönde gelişti, salatalara da dahil olmak üzere, çok az miktarda eklediğim tuzun dışında pek tuz aramayız ve yiyeceklerin doğala daha yakın lezzetlerini böyle daha çok sevdiğimizi fark ettik. Zira aşırıya kaçıldığı takdirde tuzun hipertansiyonu tetiklediği bilinen bir gerçek. Yine ölçülü olalım, hiçbir şeyde aşırıya kaçmayalım diyorum. Son olarak bu tarife ufak bir detay olarak eklediğim susam hem hoş bir görünüm, hem de sürprizli bir lezzet kattı.
Susamlı Lokum Tavuk
Malzemeler
  • 750-800 gr kadar küp küp doğranmış tavuk göğüs eti
  • 2 çorba kaşığı soya sosu
  • 2 çorba kaşığı zeytinyağı
  • 2 çorba kaşığı un
  • 1 tatlı kaşığı kabartma tozu
  • 2 çorba kaşığı susam
  • Tuz ve karabiber
  • İsteğe bağlı acı pul biber
Yapılışı
Malzemeleri iyice karıştırıp 2 saat kadar buzdolabında bekletiyoruz. Isıtılmış yapışmayan yüzeyli bir tavada yüksek ateşte karıştıra karıştıra kavurarak pişiriyoruz. Dışı hafif kızarıyor tavukların, ama içi yumuşacık kalıyor. Afiyet olsun.