Tavuklu Humuslu Ezme – Yemekten Mezeye…

Mutfağınızda önceki günden kalan yemekler tekrar ev halkına sunulduğunda suratlar değişiyor mu? Cevabınız evetse, o halde o yemekleri başka bir görünüme ve lezzete dönüştürmeyi deneyebilirsiniz. Örneğin annem, kalan pilavdan bazen yayla çorbası, bazen kadınbudu köfte yapardı ve kimsenin tanıyamayacağı başka bir görünümdeki önceki günün pilavı afiyetle mideye indirilmiş olurdu. Böylece mutfakta israfın da önüne geçilmiş olurdu.

Büyük oğlumu öğle saatlerinde yaz okuluna bırakıp eve dönerken kafamda malum soruyu evirip çeviriyordum: Akşama ne yesek? Birden aklıma dünkü kolay mantının tavuk ve nohutlarının kalan kısmını başka bir şekilde değerlendirmek geldi. Küçük oğlumu öğlen uykusuna yatırır yatırmaz mutfağa koştum ve bakın ne yaptım :)
Haşlanmış, didilmiş tavuk göğüslerini ve nohutları mutfak robotuna (food processor) koydum. Üzerine zeytinyağı, tahin, biraz su, tuz, karabiber, kimyon, paprika (tatlı kırmızı pul biber) ve bir diş sarımsak attım. Hepsini güzelce karıştırdım ve ortaya humus lezzetinde bir meze çıktı. Bu mezeyi isterseniz cipsin üzerinde atıştırmalık olarak yiyebilirsiniz veya havuç, kereviz, kırmızı biber ya da salatalık gibi sebzeleri dilimleyip mezeye bandırarak yiyebilirsiniz. Ya da benim gibi yufka üzerine sürebilirsiniz. Yufka olarak Amerika’da yaşayanların bildiği Meksika yufkaları “tortilla”yı kullandım. Çiğ olarak satılan daire şeklindeki bu yufkalarla gözleme, lahmacun gibi birçok şeyi hızlı ve zahmetsiz bir şekilde yapmak mümkün. Ben, bu mezeyi sürmek için hafifçe yağlanmış teflon tavada tortillayı alt üst ettim, çabuçak kızarıyor zaten ve ılınınca sekize böldüm. Dilerseniz bölmeden mezeyi yufkaya sürüp dürüm de yapabilirsiniz.

Siz de benim gibi bir humus-severseniz, bu meze tam size göre. Afiyet olsun :)
Ölçüleriyle malzemeler:
  • Yarım su bardağı haslanmış didilmiş tavuk eti
  • Yarım su bardağı haşlanmış nohut
  • 2 çorba kaşığı tahin
  • 1 çorba kaşığı zeytinyağı
  • 1 çorba kaşığı su ya da ekşili arzu ederseniz limon suyu
  • Bir diş sarımsak
  • Tuz
  • Karabiber
  • Kimyon
  • Paprika (tatlı kırmızı pul biber)